Pracovní móda Ardon.

Přerovská značka pracovní módy si přála vyrobit video kampaň, která by dynamicky a “chlapsky” zachytila funkčnost a prémiovost nové podzimní kolekce. Létaly jiskry, kufříky i kaskadéři.

Reklamu natáčeli hned 2 režiséři, Jan Chramosta a Branko Černý, mexický kameraman Antonio Riestra, výkonná producentka Natálie Majvaldová a světoznámý český kaskadér Martin Hub.

Výzva

Počátkem léta nás oslovili naši přátelé z marketingové agentury Evenpro s tím, že jejich klient - výrobce pracovních oděvů - má zájem vytvořit jedinečnou, světovou reklamní kampaň pro novou podzimní kolekci. Ačkoli jsme, pravda, s pracovními oděvy doposud přišli do styku jen velmi zběžně, s klientem jsme si hned padli do oka. Dvě věci nás od začátku sbližovaly: na oděvech Ardon je zřetelná kvalita a propracovanost do posledního detailu - a to stejné chtěl klient od našeho videa. Poctivé filmové řemeslo. Takové výzvy milujeme.

image0.jpg
Režijní štáb v procesu storyboardingu.

Režijní štáb v procesu storyboardingu.

První concept art ke spotu.

První concept art ke spotu.

 

Kreativa

Po pečlivém seznámení s klientem a nastudování jeho brandu a strategických priorit jsme ve spolupráci s Evenpro naskočili do našeho kreativního procesu. Aby nezůstal žádný dobrý nápad neprozkoumán, ve Final_2 koncepty vždy rozvíjíme v rámci tzv. kreativního kruhu (5 zkušených kreativců scénáristů a režisérů, které vybíráme specificky pro každý projekt). Jelikož zde byly prioritami filmové vyprávění a neotřelý humor, do tohoto kreativního kruhu jsme přizvali režiséra Robina Kašpaříka, který se proslavil filmovou adaptací povídky Stephena Kinga, či známého improvizátora a komediálního scénáristu Lukáše Venclíka. 

Během cca týdne jsme tak byli schopni pro klienta vytvořit a rozpracovat 5 neotřelých námětů napříč žánry, a pokaždé s odlišnými benefity, z nichž si mohl vybrat 2 favority. Ty jsme rozpracovali do funkčních scénářů a pro klienta připravili i detailní nákresy několika klíčových záběrů, které spolu se scénářem a moodboardy napomáhali představivosti.

Po důkladné úvaze jsme se společně s Evenpro i vedením Ardonu rozhodli pro natáčení nejambicióznějšího konceptu, tedy akčnějšího, nákladnějšího a filmovějšího. A ten se měl realizovat na probíhající stavbě spolu s kaskadéry a těžkou stavební technikou.

Preprodukce

To pro nás znamenalo nutnost precizně plánovat každý detail. Obhlídky lokací, plánování bezpečnostních opatření, učení se, jak funguje komunikace na stavbě nebo jak vysoko může dosáhnout rameno bagru… Zároveň jsme spolu s klientem rozhodovali o castingu pro spot, hledali mezi kaskadéry i tradičními herci ty správné tváře pro kampaň - jelikož jsme věděli, že se na diváka budou dívat nejen z TV obrazovek, ale třeba i z billboardů.

Aby nic nezůstalo náhodě po filmařské stránce, kratší TV spot i delší online verzi jsme přesně storyboardovali a nakonec do zlomku vteřiny časovali.

 
Directed by Jan Chramosta, Branko Černý Shootingboard artist: Anna Paděrová
 
DOP Antonio Riestra

DOP Antonio Riestra

 

Štáb

Pro takhle ambiciózní spot s kaskadérskou akcí na živé stavbě a velkým množstvím komplikovaných akčních záběrů bylo nutné postavit ten nejprofesionálnější možný štáb. Snad se na nás usmálo štěstí, ale podařilo se nám sestavit štáb, za který by se nemusela stydět produkce velkého mezinárodního akčního filmu.

Za kamerou stál Antonio Riestra, ostřílený DOP, který pracoval na Hollywoodských filmech i těch největších reklamách (např. s Robertem de Nirem) a v Česku si získal věhlas za svou práci na snímku Lidice. Koordinaci kaskadérů zajišťoval Martin Hub, hvězda kaskadérského světa, jehož tvář můžete znát z filmů jako Gladiátor, XxX či Titanic. O bezpečnost se staral Petr Chrpa, který již “jistil” i ta největší a nejakčnější zahraniční natáčení.

Produkce

Po tříměsíční intenzivní přípravě byl na konci září konečně čas jít točit - a za precizní přípravu jsme byli odměněni pohodovým a úspěšným časem na place. Tři natáčecí dny proběhly bez nehody, v radostném soustředění. Spolupracoval s námi pan jeřábník - i počasí, a tak jsme i den strávený natáčením na střeše zvládli. 

Ve Final_2 nám extrémně záleží na přímé spolupráci s klientem. Napříč celým procesem budujeme vztah a klienta vždy zveme jako spolutvůrce. Toto vrcholí právě na place, kde je klient přítomen celému natáčení a v reálném čase se vyjadřuje ke každému záběru a režijnímu rozhodnutí. Toto umožňuje naše jedinečná struktura: na každém natáčení jsou vždy dva režiséři. Jeden koordinuje samotné záběrování a stará se o precizní filmařinu, zatímco ten druhý sedí s klientem a na každý záběr se dívá očima funkčnosti reklamy a splnění klientských priorit. A jelikož oba režiséři spolu celý projekt plánovali a utvářeli, znají každý jeho detail, a jsou tak schopni komunikovat a řešit výzvy rychlostí světla, za aktivní účasti klienta. 

Delivery

Po skvělém ale vyčerpávajícím natáčení nebyl ještě čas na odpočinek - klientovi jsme slíbili všechny materiály doručit před startem podzimní kolekce. A jelikož se jedná o velkou mezinárodní kampaň, materiálů bylo víc než dost. Krom TVC i online verze spotu jsme tvořili také efektní bumper ads, TrueView spot, sponzorskou zprávu, making of video ze zákulisí i reklamní fotografie pro billboardy a bannery. 

Na výsledek jsme pyšní a za spolupráci vděční. Posuďte sami.

 
120285700_948900072286765_2694076966748613635_n.gif

Online a kinoverze spotu.

TV verze spotu.

Directed by: Jan Chramosta, Branko Černý
Producer: Jan Chramosta 
Executive producer: Natálie Majvaldová 
DOP: Antonio Riestra ASC AEC AČK 
Editor: Michal Dvořák 
Music: Karel Antonín 
Postproduction: Silencio FX a BeLoud 
Production: Final_2 
Agency: Final_2 a Evenpro